Thursday, July 14, 2011

::..Sedetik Hati Menangis..::

Assalamualaikum sume...

skang ct tbe2 rjen nk mengupdate blog ngan entry..mane xnye, dh trjaga dr tdo..emg payah nk tdo blek...ikut pada tajuk entry sal hati yang menangis...ermm..knp ati senang n mudah menangis erk...kn bgs lau ader topik perbualan ttg hati yg menangis..tp ape yg  menyebabkn ati tuh mudah menangis..sgala kejadian hanya tuhan saje yg thu...

tatkala sedang mencari idea tentang hati menangis ni..terkeluar la satu puisi mengenai hati menangis...


Puisi Ketika Hati Menangis

Tuhanku….
ketika hati menangis, hanya kau saja yg tahu
Tuhanku….
Ketika mereka meninggalkan aku sendiri
Ketika dunia tiada simpati, Kau tetap mendengar rintihanku
PadaMu tempatku menagih kasih
Ketenangan kurasa mendekatiMu
Syahdu malam tak terasa sunyi
Tuhanku….
Ketika aku dalam kepayahan, dalam kesendirian dihimpit cobaan
Kau beri aku kesabaran, pengalaman mengajar erti kematangan
Lantas Kau buka pintu hatiku, untuk memberi kemaafan
Pada mereka yang pernah melupakanku
Tuhanku….
Ketika aku buntu
Kau berikan aku kekuatan, kau tunjukkan aku jalan
Kau tak biarkan aku sendirian
Tuhanku….
Yang Maha Pengasih, Rahmatmu tak terkira
Syukurku melangit pun tak tercapai
Sungguh aku merasa berdosa kerana dulu sering lalai
Semoga penyesalanku Kau terima

ini adalah puisi tentang penyesalan yang amat mendalam...mungkin terasa perit apabila ati terasa sakit..namun, ape yg perlu difikirkan adalah mengapa hati itu menangis..disebabkan hal duniawi ke atau rse syahdu kiter kepada Tuhan yg Maha Esa...fikir2 la sume...

selamat membaca (^_^)





Wanna Cit Cat Write Cini

2 comments:

arituarini said...

sedey je pg2 ni...

ct said...

@ArulchelseA...
ntah ler tbe je terase sedey hari niyh....huhuhu
:(