Wednesday, February 20, 2013

Suratan Hikmah

Assalamualaikum..

Hye..Apa kabar? Bagaimana perancangan tahun baru niyh..mesti byk perkara yang ingin dibuat kan..sekarang pun dah masuk bulan kedua dalam tahun yg baru ni..ader yang nak beli kereta, ader yang nak kawin..macam2..hopefully semua dapat kecapi apa yang diimpikan..InsyaAllah..Amin...Ok, berbalik pada tajuk kali niyh berkenaan suratan yang tertulis untuk ct..lepas tu ader hikmah disebalik setiap suratan itu..

Suratan yang mula ct terima iaitu lepas kejohanan sukan universiti Asean Laos ari tu, byk benda yang ct pelajari..Antaranya PERSAHABATAN, PERHUBUNGAN, KASIH SAYANG, HORMAT N DLL..mungkin ukhuwah yang dibina hanya sekejap tapi akan kekal selamanya.. ct bersyukur dpt peluang untuk mewakili MALAYSIA walaupun hanya pada peringkat universiti asean sahaja..bkn mudah untuk menjadi orang yang dipilih dari yang terpilih..namun begitu disebalik kegembiraan itu, ader terselit juga kedukaan..Bak kata orang ‘kegembiraan tidak boleh dipisahkan dengan kesedihan’..

Salah satunya ct mendapat kecederaan bahu yang membuatkan ct terpaksa berhenti bermain buat seketika..sayang seribu kali sayang, bawu nak maju n melangkah kehadapan dalam bidang sukan yang amat diminati ini dah kena berhenti..ct ambil positif dengan tegahan dari doktor dan rakan2..nasihat n kata2 mereka sememangnya benar disebabkan umur ct yang masih muda..masih jauh lagi perjalanan yang perlu ditempuhi..jadi apa yang penting sekarang adalah kesihatan yang perlu diutamakan.

Suratan yang telah tertulis buat ct, ct terima dengan redha dan ikhlas..kerana ader hikmah disebalik suratan ini. Lagipun buka sem baru nanti merupakan sem akhir ct dalam pengajian di UiTM. Fokus yang amat lebih perlu ditumpukan pada pelajaran. Jadi berhenti bermain buat seketika mungkin adalah satu keputusan yang baik buat diri ct. Satu nya, demi kesembuhan bahu ct. Keduanya, demi pelajaran yang akhir menjamin masa depan. Ct nak graduat dengan cemerlang. Doakan ct ye kawan2.

p/s : kwn baik cakap lepas dah baik bahu n habis belajar, boleh main balik. InsyaAllah (^__^) 
Wanna Cit Cat Write Cini

No comments: